چک کردن سفارشات سایت

نویسنده : فرناز رستگار – تاریخ ثبت : 3 تیرماه1401

برای چک کردن سفارشات سایت:

1-وارد پیشخوان قسمت ووکامرس و بعد قسمت سفارشات می شویم.

2- تمام سفارشات در این قسمت بر اساس تاریخ و ساعت دیده می شود .

3-سفارشات شش وضعیت دارند که در ادامه توضیح می دهیم اما برای تسویه حساب ما با وضعیت ارسال شده کار داریم.

( شش وضعیت سفارشات شامل : لغو شده، مسترد شده, در انتظار پرداخت، در حال انجام، ارسال شده، تکمیل شده می باشند.

وضعیت لغو شده سفارشی که از طرف مشتری هزینه اش واریز نشده و سفارش خودکار لغو شده – وضعیت در انتظار بررسی مشتری هنوز مبلغ سفارش خود را به حساب شرکت واریز نکرده است که این وضعیت یک ساعت پس از واریز نکردن مبلغ مشتری خودکار لغو می شود – وضعیت مسترد شده در صورتی که به هر دلیل آی فودز یا تامین کننده نتواند سفارش مشتری را انجام دهد – وضعیت در حال انجام که مشتری مبلغ سفار ش را پرداخت کرده ولی تامین کننده هنوز سفارش را ارسال نکرده – وضعیت ارسال شده، تامین کننده سفارش را برای مشتری ارسال کرده و در نهایت وضعیت تکمیل شده این وضعیت را بعد از تسویه آی فودز با تامین کننده انتخاب می کنیم .)

3-در جلوی بعضی از سفارشات بجای نام تامین کننده نمایش زیر سفارشات قرار گرفته که بدین منظور هست که مشتری از چند فروشنده محصول خریداری کرده است.

4- با کیلیک بر روی نمایش زیر سفارشات، سفارشات مشتری بصورت جداگانه دیده می شود .

5-هر مشتری دارای یک شماره سفارش می باشد که وقتی برای دریافت اطلاعاتی با شرکت تماس گرفتن اولین کار این است که باید شماره سفارش مشتری را گرفته و وارد صفحه مشتری شویم و سوالات مشتری مثل وضعیت سفارش و … را پاسخ دهیم .

(برای پیدا کردن شماره سفارش مورد نظر در صفحه سفارشات دکمه کنترل و F را همزمان گرفته و در قسمت سرچ شماره فاکتور را وارد می کنیم و سفارش خودکار پیدا می شود. )

6-در قسمت افزودن یادداشت باید تمام اطلاعات مهم مثل کد پیگیری تسویه حساب با تامین کننده و … را وارد کنیم.

7- برخی از مشتریان درخواست کد رهگیری دارند :

1-7 کد رهگیری را از تامین کننده می گیریم .

2-7 بعد وارد صفحه سفارش مشتری می شویم و در قسمت سمت چپ صفحه از قسمت ارسال پیامک کدرهگیری، در باکس مشخص شده کد را وارد می کنیم و دکمه ارسال پیامک را می زنیم.